środa, 25 marca 2015

Ozdobne poduszki

Jak wspominałam w jednym z wcześniejszych wpisów, rozpoczęłam wiele włóczkowych projektów. Powyższe poduszki są jednym z nich :) Udało mi się je skończyć. Szarą poszewkę wykonałam z ciemnoszarej włóczki Doris na drutach w rozmiarze 6 mm dość szybko- w niecałe dwa wieczory.

Zygzakowata poszewka czekała na wykończenie od zeszłych wakacji- wykonana w tzw. chevron stich na szydełku 3,5 mm z włóczek w kolorze granatowym(bardzo ciemnym), szarym i białym.



Poszewka w rozmiarze ok. 42x42 cm. Rozpoczęłam jej robienie od nabrania 50 oczek, następnie na przemian robiłam 10 oczek prawych i 10 lewych, na drugiej stronie na odwrót. Wysokość- 15 rzędów. W ten sposób powstały kwadraty wielkości ok 8x8 cm. W środku znajduje się poduszka o wymiarach 40x40 cm.







Wokół każdej ze stron poszewki wykonałam jeden rząd oczek na szydełku. Zszyłam trzy strony kwadratów zostawiając szew na zewnątrz- dla ozdoby. Poszewka zamykana jest na 6 zatrzasków.









Do wykonania poszewki w zygzak posłużyłam się techniką "chevron stitch".

Objaśnienia wzoru: po nawinięciu odpowiedniej ilości oczek wykonujemy: 4 oczka zwykłe, 3 oczka w jedno oczko łańcuszka, 4 oczka zwykłe i tak do końca łańcuszka, nabieramy dwa oczka łańcuszka, przewracamy na drugą stronę. Oczko w 2. oczko od początku, dalej po jednym oczku w następne 3 oczka, 3 oczka w następne oczko, po jednym oczku w następne 4 oczka, omijamy 2 oczka i wykonujemy po jednym oczku w następnych 4 oczkach, 3 oczka w następne oczko, potem po jednym oczku w następne 4 oczka itd.
Podobny wzór znajdziecie tutaj.

Przód:

 Tył:






x

2 komentarze:

  1. Prześliczne! Uwielbiam szary i uwielbiam poduszki. Czekam niecierpliwie co dalej. Może ubranko dla twojego kocura? Jestem pewna, że wyglądałby uroczo myśląc o tym jak się na nas zemścić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobię mu skarpetki, żeby nie tupał w nocy :D

    OdpowiedzUsuń